Téma: A/B testování

Jak obejít sampling dat v Google Analytics

Tento článek popisuje jedno zásadní omezení Google Analytics, které tomuto jinak velmi užitečnému nástroji dost zásadně ubírá na reálné využitelnosti při rozhodování o klíčových záležitostech.

Řeč je o samplingu dat (česky tzv. vzorkování), které je aplikováno za účelem urychlení celé aplikace. Zjednodušeně řečeno spočívá v použití statistických metod pro odhady jednotlivých metrik na základě určitého „vzorku“ dat.

Zpracování menšího objemu dat má pozitivní vliv na svižnost generování reportů, ovšem rovněž dost negativní vliv na jejich přesnost a spolehlivost. Tento článek popisuje případ 88% odchylky u metriky průměrné hodnoty objednávky v rámci A/B testu u jednoho z našich klientů. Souhrnný přehled a detailní srovnání (ne)přesnosti samplovaných reportů detailně popisuje například článek Can You Trust Your Google Analytics Data, který v závěru konstatuje, že reporty konverzí či e-commerce s aplikovaným samplingem jsou de facto nepoužitelné.

Pokračování »

Video: A/B testování v praxi

Jak jistě víte, pořádáme pravidelně setkání Web Analytics Wednesday (WAW), na kterém se potkávají lidé spjatí s analytikou na webu – od kovaných analytiků, přes grafiky až po marketéry. Tentokrát mělo setkání podtitul A/B testování webů se zaměřením na praktické zkušenosti s testováním. Jedním z přednášejících byl také Martin Snížek, spoluzakladatel Optimics, který má s testováním mnohaleté zkušenosti. Na konkrétních příkladech testů (mimojiné i z vlastní praxe) vysvětloval co a jak zafungovalo a na co si dát u testování pozor.

Pokud jste na WAWu nebyli, máte příležitost se na přednášky Martina Snížka a Josefa Hose (AVAST Software) podívat na videu.

Martin Snížek (Optimics): Jak zařídit, aby vaše A/B testy přinášely výsledky



Josef Hos (AVAST Software): Freemium v praxi



Související články:

Post to Twitter  

Napište první komentář!

A/B testování – kompletní průvodce

Průvodce A/B testováním

Už jste slyšeli o A/B testování, ale ještě jste s ním nezačali, případně nevíte jak? Pomůže vám náš kompletní průvodce: kromě základů se naučíte, kde najít ty správné hypotézy pro zlepšení výsledků webu, a ukážeme vám 7 konkrétních oblastí na stránkách, které A/B testovat jako první. V A/B testování je potenciál, jak získat z vašeho webu vyšší výkon, tak ho využijte dříve než ostatní!

Pokud zatím neděláte na svém webu A/B testy, tak se tím připravujete o zajímavé příjmy navíc. Pokud ano a nezískáváte zajímavé příjmy navíc, potom pravděpodobně děláte A/B testování špatně. Ačkoliv je tato technika v základu velmi jednoduchá, postupně zjistíte, že provádět smysluplné A/B testování s výsledky v dlouhém horizontu není tak snadné. Proto vám dáváme k ruce našeho kompletního průvodce, který vás provede od prvních začátků až ke konkrétním tipům:

  1. Jak začít s A/B testováním
  2. Co na vašem webu testovat – hledání hypotéz
  3. 7 konkrétních oblastí, které na webu testovat

Pokračování »

|
Newsletter

Přihlaste se do našeho e-mailového magazínu a každý měsíc obdržíte užitečné články a studie přímo do vaši schránky!

Více

RSS článků
Krátce z Twitteru Sledujte nás na Twitteru

Sledujte nás na Twitteru