Články

Jak na rozhodovací stromy

Pavel Trejbal, Analytika, 3. 11. 2014

Rozhodovací stromy jsou rozšířeným a užitečným nástrojem strojového učení určeným pro úlohy klasifikace a predikce. Princip klasifikace funguje tím způsobem, že ke všem existujícím datovým záznamům (zákazníkům, návštěvníkům, produktům, dnům, ...) zvolíme jeden cílový atribut (label), zpravidla v binární podobě Ano / Ne (1/0) - například zda od nás zákazník odešel nebo zda u nás stále nakupuje. Rozhodovací strom se poté “naučí”, jaké kombinace ostatních zákaznických atributů v datech (např. čas od posledního nákupu, věk, preferovaná produktová kategorie, počet nákupů atd.) vedou k tomu, zda nás zákazník opustil nebo ne. Více

26 tipů pro vyhodnocování a optimalizaci marketingových kampaní

Pavel Trejbal, Analytika, 21. 10. 2013

Kampaně - obvykle na ně padne největší část marketingového rozpočtu. Jste si ale jisti, že získáváte z těchto peněz maximální efekt? Analytika webu a zákazníků nabízí mnoho čísel a postupů, které vám rozkryjí více o fungování kampaní i přivedených zákazníků. Máme pro vás materiál nabitý 26 konkrétními tipy! Více

A/B testování – kompletní průvodce

Martin Snížek, A/B testování, 12. 5. 2011

Už jste slyšeli o A/B testování, ale ještě jste s ním nezačali, případně nevíte jak? Pomůže vám náš kompletní průvodce: kromě základů se naučíte, kde najít ty správné hypotézy pro zlepšení výsledků webu, a ukážeme vám 7 konkrétních oblastí na stránkách, které A/B testovat jako první. V A/B testování je potenciál, jak získat z vašeho webu vyšší výkon, tak ho využijte dříve než ostatní! Více