Zaměřte se na data

Dáme vám všechno, co umíme – od implementace po datové analýzy

Potřebujete lépe měřit cestu zákazníka od prvního kliku až k transakci? Chcete mít detailní data zákazníků z webu k personalizaci obchodních nabídek? Chcete mít všechny výhody tag managementu? Potřebujete měřit mobilní aplikace? Pokud alespoň jednou odpovíte ano, čtěte dále! 

Implementace je první krok

Bez solidní implementace digitální analytiky není důvod s námi spolupracovat. Možná už takovou máte a můžeme se spolu bavit o tom, jak data, která sbíráte, maximálně využít pro potřeby marketingu a obchodu. V opačném případě je ale právě implementační projekt obvykle začátkem spolupráce s našimi klienty.

Základní měřící kód Google Analytics na každé stránce a univerzální sada reportů už dnes žádnému marketérovi nestačí. V dnešní době tag managerů, angular webů, mobilních aplikací, enhanced ecommerce a measurement protocolu se velká část firem potýká s tím, že má i v elementárních datech chyby nebo značnou část zákaznického příběhu vůbec nedokáže měřit.

Naší úlohou je propojit požadavky marketingu a obchodu s možnostmi IT v podobě robustní implementace digitální analytiky a pomoci našim klientům data dlouhodobě a aktivně využívat pro svůj další růst. I vám můžeme nabídnout dlouholeté zkušenosti z desítek velkých projektů. Našimi klienty jsou jedničky ve svém oboru.

Používáme vlastní framework založený na best practice společností Google a Adobe pro analýzu požadavků, plánování, testování a dokumentaci celého implementačního projektu. Navíc náš unikátní generátor měřících kódů dáváme k dispozici zdarma všem, abychom pomohli i specialistům a menším firmám, které si nemohou dovolit naše služby.

matrix

Tag Management

Tag management je řešení na správu skriptů a trackerů v rámci webových stránek a mobilních aplikací. Moderní implementace analytiky se bez tag manageru dnes již nemůže obejít.

cpex-logo

 

Pro sdružení CPEx, které zahrnuje vydavatele jako Economia nebo Mafra, jsme implementovali Adobe Dynamic Tag Manager a Audience Manager na více než stovku zapojených webů.

Jak Google Tag Manager tak Adobe Dynamic Tag Manager jsou pro klienty zdarma. Oba tyto nástroje umožňují dynamické vkládání jiných marketingových nástrojů  jako Adwords, Adform apod. na stránky. Zásadní výhodou je, že pro takovou věc obvykle nepotřebujete součinnost IT a publikovat můžete prakticky okamžitě mimo standardní release webu. Z toho důvodu se tag manager někdy „zneužívá“ i pro ex-post opravy toho, co mělo být součástí pravidelného releasu z IT.

Pro implementaci analytiky doporučujeme zvolit tag manager ze stejné stáje. Budete ovšem potřebovat dobře postavenou datovou vrstvu, která obsahuje data a signály pro další konfiguraci v kontejneru. Pro takový projekt už je potřeba kvalitní zadání a podstatná součinnost a kapacity na straně vašeho IT. Výhodou je, že v případě Google Tag Manageru už mnoho vývojářů  a dodavatelů v IT má nějakou praktickou zkušenost, takže takový projekt lze realizovat rychleji a levněji. Zadání pro vás připravíme samozřejmě my a za úspěch projektu ručíme!

Google Analytics, nebo Adobe Analytics

Drtivá většina firem v ČR používá Google Analytics. Stále více z nich však naráží na omezení a nedostatky bezplatné verze a rozhodují se o investici do pokročilého řešení. Začíná být pravidlem, že vedoucí firma na svém trhu a její největší konkurent již dnes do dat a analytiky intenzivně investují.

Pokud tyto firmy již používají Google Analytics, pak určitě doporučujeme upgrade na Google Analytics Premium. Klientům se tím otevírají možnosti pro implementaci řešení ve všech výše uvedených otázkách. Zároveň je zajištěna kontinuita dat a zůstává funkčnost stávající implementace, účtů, reportů a uživatelských přístupů. Zpětně můžete získat až 13 měsíců zcela nesamplovaných zdrojových dat do BigQuery. Budete mít k dispozici integraci s Doubleclick. A desítky dalších funkcí a vlastností nad rámec bezplatné verze.

Přečtěte si případovou studii od Honzy Sehnala o tom, jaké problémy způsobuje sampling při běžném reportingu a analýze dat.

Možná nejdůležitější faktor může být, že ve firmě také zůstává znalost Google Analytics mezi vlastními zaměstnanci i dodavatelskými agenturami. Opakovaně se prokazuje, že toto je největší výhoda, protože na trhu je dostatek lidí, kteří mají solidní zkušenosti s Google Analytics. Není tak problém ve firmě zajistit dlouhodobou kontinuitu. Bohužel u jiných řešení toto neplatí.

Ve specifických případech ovšem může dávat smysl investovat do Adobe. Detailní srovnání obou technologií z pohledu reálných uživatelů najdete na webu TrustRadius. A další velice podrobné hodnocení v této studii společnosti Quru.

TrustRadius

Pokud máte specifické požadavky na analytiku, ozvěte se nám a my vám pomůžeme udělat správné rozhodnutí. Jsme autorizovaní partneři Google i Adobe a celý náš tým je certifikovaný skrz naskrz. U nás ryba voní od hlavy.

Integrace se CRM

Jeden z našich klientů na webu sbírá pouze nezávazné objednávky, které následně uzavírá jinými prodejními kanály. V minulosti měl marketing dost velký problém. Data v Google Analytics a data v CRM byla zcela oddělena, takže neexistovalo pojítko mezi efektivitou kampaní a skutečnými prodeji. V excel reportech se používaly odhadnuté konstanty pro transakční poměr stejné pro všechny akviziční kanály. Hrůza, říkáte si? Ano, ale je to i v roce 2016 poměrně častý stav.

Dobře, vyhrnuli jsme si rukávy a společně s IT klienta jsme připravili implementaci, která z Google Analytics do CRM předává ID zákazníka a ze CRM si pak zpět do Google Analytics bere údaje o skutečných prodejích. Nejenom, že se tak propojí kampaně, vstupní stránky, opakované návštěvy, nezávazné objednávky, realizované prodeje, ale i skutečné marže! Do této implementace jsme investovali přes 150h naší práce a projekt trval půl roku. Výsledkem jsou velice přesná data pro reporting managementu a efektivnější rozhodování marketingu. Pro celý projekt bylo klíčové využití tzv. measurement protocolu.

Integraci se CRM a dalšími interními systémy v takové či makové podobě řešíme u většiny našich klientů. Synergický efekt propojení webových a zákaznických dat je ohromný a naši klienti si to dobře uvědomují. Jsme vděční, že máme možnost být u toho a propojovat světy, které byly doposud odděleny!

MCF

Mobilní aplikace

Ano, mobilní aplikace! I vaše firma určitě nějakou má, nebo ne? Digitální analytika v mobilních aplikacích má svá specifika – obtížněji se testuje a debuguje, tag management funguje jinak, v reportingu jsou maličko jiné dimenze a metriky. Stále se ovšem jedná v principu o sběr dat o chování uživatelů v rámci uživatelského rozhraní aplikace. A na základě těchto dat pak lze aplikaci dále zlepšovat jak z pohledu UX tak z pohledu prodejů.

Kdo zajišťuje návrh a implementaci analytiky? Nenechávejte to na vývojářích mobilní aplikace. Stejně jako na webu, promyšlený a cílený sběr detailních dat a událostí z aplikace otvírá možnosti pro její další kontinuální zlepšování. My nejsme vývojáři. Jsme odborníci na digitální analytiku a měření webu a mobilních aplikací.

Věděli jste, že můžete analytiku implementovat přes SDK nebo tag manager? Pokud máte stejnou aplikaci pro více platforem, typicky Android a iOS, tak počítejte, že stačí jeden společný implementační plán, ale implementace pro každou platformu je vždy samostatný projekt. Máme dostatek zkušeností, abychom si porozuměli s vývojáři vaší mobilní aplikace a společně dodali implementaci a data, která potřebujete.

Analýzy dat a data mining

S našimi klienty průběžně pracujeme na vyhodnocování dat. Nejčastěji se jedná o analýzy kampaní a změn na webu, ale jsme neustále k dispozici i pro pohotová vysvětlení různých nejasností v datech.

TIP: podívejte se, jak jsme postupovali, když se na nás klient obrátil s dotazem ohledně poklesu průměrné hodnoty objednávky.

Kontinuálně také pracujeme na tom, abychom našim klientům pomohli zlepšovat UX a konverzní schopnosti webu. Proaktivně a pravidelně děláme analýzy, jejichž cílem je odhalit slabá místa na webu, tj. konkrétní nedostatky a příležitosti, díky kterým je možné zlepšit UX a zkrátit cestu zákazníků k nákupu. Jakoukoliv hypotézu, která vyplyne z analýzy následně ověřujeme formou A/B testování.

Našim klientům nabízíme také hloubkové a sofistikované analýzy dat, jako je segmentace zákazníků a prediktivní analýzy. Ty jsou pak často základem pro automatizované retenční kampaně. K takovým analýzám potřebujeme vždy neagregovaná a nesamplovaná data. U malých webů s bezplatnou verzí Google Analytics lze ještě poměrně dobře využít reporting API. S big data platformou BigQuery, kterou mají k dispozici naši Premium klienti, se to ale nedá vůbec srovnat.