Strategie personalizace v retailu

Lukáš Lískovec, Analytika, 13. 8. 2019

Jak jistě víte, tak v naší oblasti digitálu je nutné neustále sledovat moderní trendy. Právě tomu v Optimicsu věnujeme mnoho času a úsilí a jedno z témat, které je nutné považovat za klíčové je téma personalizace. Právě proto jsem se rozhodl udělat souhrn případové studie z Boston Consulting Group, kterou v celém rozsahu naleznete zde a která se právě tématem personalizace zaměřuje.

BCG vytvořila tzv. Personalization Maturity Model, který popisuje čtyři úrovně zralosti organizace v přístupu k personalizaci. Zároveň BCG vytvořila tzv. Value Calculator, který identifikuje klíčové kroky, které organizace musí splnit aby se posunula v „personalizační zralosti“. BCG také vytvořila oborový index, který popisuje a srovnává různé značky na trhu.

Hlavní zjištění studie:

  • Kvalitnější personalizace zvyšuje hodnotu zákazníků a spokojenost se značkou

 

No alt text provided for this image

  • Existuje korelace mezi úrovní zralosti personalizace v organizaci a zvýšením obratu generovaným personalizací

 

No alt text provided for this image

  • BCG přináší návrhy jak konkrétně zlepšit stav personalizace v organizaci v každé fázi zralosti:

 

No alt text provided for this image

Důležitým předpokladem pro kvalitní personalizaci je kvalitní práce s daty (1st + 3rd party data). Právě ve strategii měření je nutno reflektovat požadavky personalizace – odpověď na otázku, zda současný stav odpovídá je ideální řešit auditem analytiky pro potřeby personalizace.

Růst investic do personalizace je vidět skrz různé obory zejména u TOP značek (market leadrů).

No alt text provided for this image

Pokud chcete vědět, jak zajistit aby Vaše investice do této oblasti byly co nejefektivnější vzhledem k současnému stavu personalizace ve vaší organizaci ozvěte se mi a rád si nad tím popovídám třeba u kafe/piva. Tento stav organizace (maturity level) Vám pomohu identifikovat a určit vhodné další kroky s využitím různých technologických stacků a různých komunikačních kanálů.

Líbí se téma personalizace? Chcete lépe poznávat své uživatele, kontinuálně zlepšovat průchodnost webu a zejména jeho obchodní výkonnost? Tak nám napište – A/B testování a CRO proces je naší devízou.

 

Co si přečíst dál?

Přidejte se do diskuze!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *