Udržte si současné zákazníky

Máte skvělé SEO i PPC kampaně, ale jinak funguje [personalization field=“company_name“ default=“vaše firma“] jako průtokový ohřívač? Novým zákazníkům nabízíte slevy a další výhody, ale oni si nic jiného už nenakoupí? Zaměřte se na zákazníky, kteří poprvé nakoupili. Sledujte jejich životní cyklus. Pomůžeme vám se segmentací zákaznické databáze a cílením personalizovaných nabídek.

Segmentace a prediktivní analýzy

Různé firmy přichází o platící zákazníky různými způsoby. U půjček a hypoték zákazník refinancuje úvěr. U mobilního tarifu zákazník neobnoví smlouvu. U software nezaplatí licenci na další období. V ecommerce nějak podezřele dlouho nenakupuje. Všechny tyto scénáře mají jeden a ten samý konec, ale také jedno společné řešení. Vhodnou nabídku v tu správnou chvíli.

Nejde ale jen o to zákazníka neztratit. Vedle akvizice nových zákazníků je prodej stávající zákaznické bázi nejefektivnější a dlouhodobě růstovou strategií. Pokud pro vás koncept customer lifetime value (CLV) není cizím slovem, pak víte, o čem je řeč.

Ale kde začít? Musíte měřit a analyzovat životní cyklus vašich zákazníků – co si koupili poprvé, za jak dlouho se vrátili, jak často nakupují atp. Pomůžeme vám nastavit měření v digitálních kanálech a pak můžeme začít docela jednoduše tak, že se zaměříme na příběhy, které ve své zákaznické databázi máte.

[box icon=“note“ size=“small“]

Co všechno můžeme přečíst z tohoto konkrétního příběhu? Je to velice dobrý zákazník. Nejenom, že u našeho klienta pravidelně nakupuje, ale frekvence nákupů se zvyšuje a za dva roky dokonce utratil již cca 40 tis. Kč. Preferuje daný brand. Naše komunikační strategie se zaměřuje na zvyšování share of wallet prostřednictvím cílených personalizovaných cross-sell nabídek.

 

Poznámka: identifikaci akvizičního kanálu jsme čerpali z defaultní atribuce v Google Analytics, což je tzv. Last non-direct click. Analýzu bychom měli zpřesnit pokročilým atribučním modelem, pokud bychom se zabývali efektivitou akvizičnách kanálů. Pro cílené retenční kampaně to ale není podstatné.

[/box]

Tyto zákaznické příběhy lze následně agregovat do vzorců chování a podle toho zákazníky rozdělit do homogenních skupin, tzv. segmentů. Z vývoje typického chování v jednotlivých segmentech pak lze odvozovat chování budoucí. A znalost budoucího chování nám umožňuje přesně cílit a personalizovat prodejní nabídky.

Nebudeme tvrdit, že je to jednoduché, ale umíme to a funguje to!

Kreativa a produkce

Nenabízíme kreativní a produkční služby samostatně. Nicméně pro naše klienty, kteří mají zájem propojit webovou analytiku a zákaznická data a cíleně komunikovat se svými zákazníky, umíme nabídnout vedle analytiky i kreativu, která prodává.

Neděláme hezké nebo zábavné vizuály, propojujeme analytiku a chytrý marketing. Umíme vytvořit, nakódovat, precizně otestovat a odladit email s nabídkou, který vychází z našich dat a analýz, a přesně cílí na jednotlivé zákazníky a jejich potřeby.

No, napadlo by vás to[personalization field=“salutation_fam“ default=““ before=“, „]? Jako čistě analytická firma jsme vyhráli kategorii E-mailingová kampaň roku 2015 v soutěži WebTop100 a máme skalp agentur takových zvučných jmen jako Wunderman a Ogilvy.

lekarna-vse nejlepsi

Toto je nová doba v marketingu! Už nestačí dělat kreativní řešení, pokud to není podpořeno daty a analytikou.

Automatizace

Automatizace marketingu je poslední dílek do mozaiky k analytice a kreativě. Cílené a personalizované nabídky nelze dělat bez chytrých marketingových technologií, které umožňují propojit zákazníky a jejich data s dynamickým obsahem. Ať už používáte Adobe Campaign, IBM Silverpop nebo Mailchimp, personalizace emailových nabídek je dnes již nezbytná nutnost.

[box icon=“note“ size=“small“]

TIP: Přečtěte si článek od Honzy Sehnala o tom, jak konkrétně nastavit automatizovanou retenční kampaň.

[/box]

Pokud chcete dosáhnout konzistentní komunikace se zákazníky napříč všemi digitálními kanály a podpořit efektivitu personalizovaných nabídek, musíte zapojit také chytré CMS jako je Adobe Experience Manager, Sitecore nebo řešení od našeho dlouholetého klienta Kentico.

[tab]

[tab_header][button label=“Kontaktujte nás“ align=“center“ size=“big“ color=“orange“][/tab_header]

[tab_content][contact_form id=“6″ color=“orange“][/tab_content]

[/tab]

Hledáte cestu?

My ji známe
a doprovodíme vás

Zamrzli jste?

Pojďte to rozhýbat

Dochází vám dech?

Nekdy je třeba
prostě zpomalit...