Udržte si současné zákazníky

Poradíme vám, jak personalizovat a automatizovat retenční kampaně

Máte skvělé SEO i PPC kampaně, ale jinak funguje vaše firma jako průtokový ohřívač? Novým zákazníkům nabízíte slevy a další výhody, ale oni si nic jiného už nenakoupí? Zaměřte se na zákazníky, kteří poprvé nakoupili. Sledujte jejich životní cyklus. Pomůžeme vám se segmentací zákaznické databáze a cílením personalizovaných nabídek.

Segmentace a prediktivní analýzy

Různé firmy přichází o platící zákazníky různými způsoby. U půjček a hypoték zákazník refinancuje úvěr. U mobilního tarifu zákazník neobnoví smlouvu. U software nezaplatí licenci na další období. V ecommerce nějak podezřele dlouho nenakupuje. Všechny tyto scénáře mají jeden a ten samý konec, ale také jedno společné řešení. Vhodnou nabídku v tu správnou chvíli.

Nejde ale jen o to zákazníka neztratit. Vedle akvizice nových zákazníků je prodej stávající zákaznické bázi nejefektivnější a dlouhodobě růstovou strategií. Pokud pro vás koncept customer lifetime value (CLV) není cizím slovem, pak víte, o čem je řeč.

Ale kde začít? Musíte měřit a analyzovat životní cyklus vašich zákazníků – co si koupili poprvé, za jak dlouho se vrátili, jak často nakupují atp. Pomůžeme vám nastavit měření v digitálních kanálech a pak můžeme začít docela jednoduše tak, že se zaměříme na příběhy, které ve své zákaznické databázi máte.

Co všechno můžeme přečíst z tohoto konkrétního příběhu? Je to velice dobrý zákazník. Nejenom, že u našeho klienta pravidelně nakupuje, ale frekvence nákupů se zvyšuje a za dva roky dokonce utratil již cca 40 tis. Kč. Preferuje daný brand. Naše komunikační strategie se zaměřuje na zvyšování share of wallet prostřednictvím cílených personalizovaných cross-sell nabídek.

 

Poznámka: identifikaci akvizičního kanálu jsme čerpali z defaultní atribuce v Google Analytics, což je tzv. Last non-direct click. Analýzu bychom měli zpřesnit pokročilým atribučním modelem, pokud bychom se zabývali efektivitou akvizičnách kanálů. Pro cílené retenční kampaně to ale není podstatné.

Tyto zákaznické příběhy lze následně agregovat do vzorců chování a podle toho zákazníky rozdělit do homogenních skupin, tzv. segmentů. Z vývoje typického chování v jednotlivých segmentech pak lze odvozovat chování budoucí. A znalost budoucího chování nám umožňuje přesně cílit a personalizovat prodejní nabídky.

Nebudeme tvrdit, že je to jednoduché, ale umíme to a funguje to!

Kreativa a produkce

Nenabízíme kreativní a produkční služby samostatně. Nicméně pro naše klienty, kteří mají zájem propojit webovou analytiku a zákaznická data a cíleně komunikovat se svými zákazníky, umíme nabídnout vedle analytiky i kreativu, která prodává.

Neděláme hezké nebo zábavné vizuály, propojujeme analytiku a chytrý marketing. Umíme vytvořit, nakódovat, precizně otestovat a odladit email s nabídkou, který vychází z našich dat a analýz, a přesně cílí na jednotlivé zákazníky a jejich potřeby.

No, napadlo by vás to? Jako čistě analytická firma jsme vyhráli kategorii E-mailingová kampaň roku 2015 v soutěži WebTop100 a máme skalp agentur takových zvučných jmen jako Wunderman a Ogilvy.

lekarna-vse nejlepsi

Toto je nová doba v marketingu! Už nestačí dělat kreativní řešení, pokud to není podpořeno daty a analytikou.

Automatizace

Automatizace marketingu je poslední dílek do mozaiky k analytice a kreativě. Cílené a personalizované nabídky nelze dělat bez chytrých marketingových technologií, které umožňují propojit zákazníky a jejich data s dynamickým obsahem. Ať už používáte Adobe Campaign, IBM Silverpop nebo Mailchimp, personalizace emailových nabídek je dnes již nezbytná nutnost.

TIP: Přečtěte si článek od Honzy Sehnala o tom, jak konkrétně nastavit automatizovanou retenční kampaň.

Pokud chcete dosáhnout konzistentní komunikace se zákazníky napříč všemi digitálními kanály a podpořit efektivitu personalizovaných nabídek, musíte zapojit také chytré CMS jako je Adobe Experience Manager, Sitecore nebo řešení od našeho dlouholetého klienta Kentico.